Marketing Automation in cijfers

60%

van de B2B kopers
oriënteert zich online.

Bron: TNS NIPO.

53%

conversie stijging door
Marketing Automation.

Bron: Aberdeen Group.

33%

kosten besparing door
Marketing Automation.

Bron: Forrester Research.

70%

kortere verkoopcycli door
Marketing Automation.

Bron: Bulldog Solutions.

Marketing Automation in 3 stappen

1. Lead Capturing

1. Lead Capturing

Simpel gezegt, het verzamelen van informatie over uw prospects. Hier zijn meerdere tactieken voor, bijv. in ruil voor gratis informatie (premium offer) in de vorm van een whitepaper, eBook of checklist.

2. Lead Nurturing

2. Lead Nurturing

Dit is het opbouwen van een band met uw prospect, zodat deze klant gaat worden. Lead nurturing bestaat uit relevante email marketing, het plaatsen van interessante blogartikelen en het aanbieden van relevante white papers. De kunst bij Lead nurturing is de juiste informatie op het juiste moment te sturen. Leads die nog niet zo ver zijn, worden door Marketing Automation voorzien van relevante content totdat ze wel klaar zijn voor de volgende stap in het aankoopproces.

3. Lead Scoring

3. Lead Scoring

Door het toepassen van lead scoring wordt bepaald in welke fase van het salesproces de prospect zich bevindt. Marketing Automation wijst punten toe gerelateerd aan het digitale gedrag van een prospect. Door het optellen van scores kan er prioriteit aan de verschillende leads gegeven worden. Leads die voldoende interesse tonen worden uiteindelijk voor opvolging naar sales gestuurd.

Plan een gratis inventarisatie

Ontmoet onze klanten en hun ervaringen

Waarom kiest men voor Morgan Jenkins?

Wees de concurrentie 2 stappen voor!

Naam (verplicht)

E-mail adres (verplicht)

Uw vraag

betheme70wplk